„BLUE–BOT“ ROBOTŲ NAUDOJIMAS ROMŲ VAIKŲ PROGRAMAVIMO ĮGŪDŽIŲ UGDYME

„BLUE–BOT“ ROBOTŲ NAUDOJIMAS ROMŲ VAIKŲ PROGRAMAVIMO ĮGŪDŽIŲ UGDYME


Diana Kondratavičiūtė, Romų visuomenės centro socialinė darbuotoja ir Vilniaus kolegijos Pedagogikos fakulteto socialinio darbo studentė

Renata Kondratavičienė, Vilniaus kolegija, vadovė


Švietimo inovacijos ir technologijų integracija į mokymo procesą yra svarbus žingsnis siekiant užtikrinti lygias galimybes mokytis ir tobulėti visiems vaikams. 2024 m. kovo 20 d., minint Tarptautinę laimės dieną, Romų visuomenės centre įvyko išskirtinis renginys, kurio metu romų vaikai, pasitelkdami „Blue–bot“ robotus, mokėsi programavimo pagrindų. Tai buvo ne tik švietimo, bet ir kultūrinis įvykis, skatinantis vaikų kūrybiškumą, loginį mąstymą ir komandinį darbą.

Vaikai buvo mokomi programuoti robotus taip, kad jie važiuotų iki tam tikrų langelių, kuriuose buvo pavaizduoti vaikams džiaugsmą teikiantys paveikslėliai. Tai buvo interaktyvi užduotis, kuri ne tik lavino vaikų programavimo įgūdžius, bet ir leido jiems išreikšti savo jausmus ir supratimą apie laimę. Štai keletas vaikų minčių, kas yra laimė: „<…Laimė yra, kai mama mane apkabina. Laimė yra žaisti su mano geriausiais draugais. Kai aš valgau saldų obuolį, aš jaučiuosi laimingas. Man laimė yra, kai aš išmokstu naują lietuvišką žodį. Kai mano šeima susirenka kartu, tai yra laimė. Laimė yra, kai mano Blue-bot robotas atlieka tai, ką jam liepiu. Kai aš piešiu ir mano paveikslas atrodo gražus, aš jaučiu laimę. Laimė yra, kai aš padedu kažkam ir jis sako „ačiū“…>

Šis metodas yra puikus pavyzdys, kaip technologijos gali būti pritaikytos mokymui ir kaip jos gali padėti vaikams mokytis per žaidimą. Programavimas su „Blue–bot“ robotais yra ne tik smagus, bet ir efektyvus būdas mokyti vaikus kritinio mąstymo, problemų sprendimo ir algoritmų sudarymo. Tai yra svarbūs įgūdžiai, kurie bus reikalingi vaikams ateityje, nepriklausomai nuo jų pasirinktos karjeros kelio.

Šis renginys taip pat yra svarbus žingsnis įtraukiant romų bendruomenę į švietimo procesą, mažinant socialinę atskirtį ir skatinant visų vaikų integraciją. Tai rodo, kad mokymasis gali būti prasmingas ir įdomus visiems vaikams, nepaisant jų kilmės ar socialinės padėties. Renginys parodė, kad švietimas yra svarbiausias įrankis siekiant socialinės įtraukties ir lygių galimybių visiems.

Romų visuomenės centro veikla yra puikus romų tautinės mažumos integracijos į Lietuvos visuomenės gyvenimą pavyzdys.

LithuaniaEnglish